Doorgaan naar hoofdcontent

Shopping weekend Maasmechelen - Maastricht

Hoogtijd voor een vriendinnen weekend, en die brachten we (Cindy en ik) door in Maasmechelen en Maastricht.
Jaja, het werd een shopping weekend!

Hieronder vertel ik jullie het verloop van ons weekendje en "the places to be".

Vrijdag
We kwamen vrijdag rond 12u toe in Maasmechelen Village.
Leuk op een vrijdagmiddag, veel minder druk dan op een zondag 😉

Lunchtime, bij Guiliano, mijn favoriete stekje in The Village. Authentieke italiaanse keuken; pizza's, pasta's, ... maar wij moesten nog een héle dag shoppen het werd dus een lichtere maaltijd, panini Guiliano (zonder tomaten voor mij 😩)  met een lekker glaasje witte wijn natuurlijk.

(foto met tomaten dus broodje Cindy)

Na deze lekkere maaltijd, shopping time!

Mijn favoriete shop is Guess, en ja hoor een nieuwe trui dat kon ik zeker nog gebruiken.
Een nieuwe portefeuille stond ook nog op mijn verlanglijstje, keuze genoeg maar uiteindelijk werd het er ééntje van Supertrash.

Dat was reeds een productief dagje. Dus tijd voor koffie bij Mea Culpa.  Deze shoppingpauze hadden we echt verdiend! Mea Culpa heeft een leuk, zuiver, trendy, rustgevend interieur.

En dan is het nu tijd om richting Maastricht te vertrekken.  We komen rond 17u30 toe in ons hotel.
Whaw, we zijn onder de indruk.
Hotel Beaumont :


Leuke ontvangst en onmiddellijk een gevoel van thuiskomen.  De auto konden we, tegen betaling, gemakkelijk in de parking van het hotel kwijt. Er was ook een hele handige laad- en loszone voorzien vóór het hotel.

Hop naar de kamer, we namen de standaard kamer maar deze was met alles erop en eraan.
Groot, héél groot bed, Nespresso (toestel en koffie), gevulde minibar (inbegrepen) en last but not least Rituals Productjes in de badkamer.  Zalig!

Tijd om te gaan aperitieven in de bar van ons hotel. Een rosé wijntje, het mag dan wel winter zijn maar wij brengen de zon even naar boven.  Heel leuke bar met mooie open haard en heel wat keuze op de kaart.



Na dit lekker aperitief hoort een goede maaltijd. En wij belanden in de Tapas Bar La Barraca.
La Barraca is gelegen in één van de gezelligste straatjes in Wyck. We worden er hartelijk verwelkomt.  Een echte aanrader, super plank met verschillende soorten tapas, echt voor ieder wat wils. En een lekkere cocktail kan er hier ook altijd bij.



Zaterdag
Lekker geslapen in Hotel Beaumont.  Het hotel is erg goed geïsoleerd, je hebt er dus haast geen geluidshinder.
Ontbijten deden we graag uit het hotel. In Maastricht zijn er namelijk heel wat trendy zaakjes waar je een lekker ontbijt kan benutten.  Wij kozen voor koffiebar Van Wyck, leuk stekje met open keuken.  Alles wordt er vers voor je klaargemaakt. Het ruikt hier dan ook naar vers gemalen koffie, fruitsap, ...
Een machiato en een gebakken ei, wat wil een mens nog meer?



En we zijn helemaal klaar voor een tweede shopping dag!

Maastricht is een heel aangename shopping stad. Van hip tot vintage via chique en casual.
Ik hou alvast een paar stops bij Rituals, Lush en Only.

Shop till you drop noemen ze dat :


Van al dat shoppen kregen we dorst en we hielden een stopje bij Van De Kaart, bar en keuken.
Hippe bar met heel originele home made decoratie. Ze hebben er dan ook een leuke kaart met homemade drankjes.

Tijd voor een beetje cultuur. Boekhandel Dominicanen is een boekenwinkel met als locatie een 13de eeuwse kerk. Dit is echt een heel aangename plek om te genieten van boeken, rust, stilte en een kopje koffie.



Na deze leuke dag kiezen we voor het italiaans restaurant Cucina 50. Cozzy, gezellig restaurant waar je van typische Italiaanse keuken kan genieten.
Ze liggen iets buiten het centrum maar wel nog in Wyck. Het interieur is heel warm en gezellig.
Overal rode lampjes ...


En dan nu bedtijd



Zondag
Na een goede nachtrust even ontspannen in onze kamer. Vandaag hebben we een brunch voorzien om het weekendje rustig mee af te sluiten.
We benutten onze brunch bij Harry's, dit is het restaurant van ons hotel Beaumont.
Lazy sunday zou ik zo zeggen. Rond 11u begeven we ons naar Harry's.
Starten doen we met een lekkere koffie, voor Cindy pancakes en voor mij roerei met bacon.
We gaan er meteen stevig tegenaan.


Daarna een beetje gezond doen met een smoothie, we kiezen voor de "Mad Mango" en de "Red Thunder".
Aangezien er hier een open keuken is, kan je gezellig alles meevolgen. Er heerst echt een gemoedelijke sfeer in het restaurant.

Om af te sluiten nog een Ceasar Salade en een Quinoa Salade met een glaasje Crémant.
Als dat geen mooie afsluiter is van een top weekendje.


Hopelijk heb ik jullie wat kunnen bijbrengen over Maasmechelen en Maastricht met deze leuke places to be.
Laat zeker jullie vragen, eigen ervaringen of tips achter, we lezen ze met veel plezier!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Home-made Limoncello, een origineel en persoonlijk cadeautje!

In mijn vorig artikel konden jullie tips vinden over het dekken van een mooie kersttafel. Eén van de tips was een huisgemaakte tractie op tafel presenteren. Ik kies ervoor om jullie vandaag uit te leggen hoe jullie een lekkere huisgemaakte Limoncello kunnen aanbieden. Ingrediënten :  5 bio citroenen 400 gr suiker 1/2l water 1/2l alcohol 94° Stap 1 :  Was de citroenen. Schil ze daarna met een dunschiller  (probeer het wit vliesje te vermijden, dit maakt de limoncello bitter) Stap 2 :  Leg de citroenschillen samen met enkele schijfjes citroen in een pot, overgiet met de alcohol en sluit af. Laat de pot gedurende een week rusten. Stap 3 :  Na een week bereid je met het water en de suiker een siroop. Breng aan de kook, laat 5 minuten koken en laat dan afkoelen. Giet de siroop bij de ondertussen volledig geel geworden alcohol en zeef. Giet in fles(sen) en bewaar nog minstens 5 weken op een koele plaats. Daarna kan je van

Mijn 5 lievelingsseries

Na een pol op instagram hebben jullie beslist, deze maand willen jullie weten wat mijn 5 lievelingsseries zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat het moeilijker is dan verwacht om er maar 5 uit te kiezen. Zo heb ik bvb series waar ik in mijn jeugd heel vaak naar keek en zijn er de hedendaagse series. Daarom zal ik mijn top 5 in tweevoud opgeven 😊 Graag begin ik met de hedendaagse series (series na 2000):  5. Breaking Bad: Wie heeft het verhaal van Walter White niet gevolgd?  Eén van de meest bekeken series op netflix en volgens mij ook de beste serie van de laatste jaren.  Deze staat welverdiend op de 5de plaats in mij lijstje. De serie liep maar liefst 5 seizoenen met een totaal van 62 afleveringen.  Als je één van de weinigen bent die de serie nog niet gezien heeft, geloof de hype, het is echt zo goed! Walter White (Bryan Cranston) heeft het moeilijk om financieel rond te komen daarom combineert hij een job als leraar chemie met een part-time job in de carwash.  Op de da

Een week lang alle dagen een Chef aan tafel...

Koken is één van mijn passies en vorige week bracht ik alle dagen een Chef aan tafel. Er zijn tegenwoordig heel wat Chefs die boeken uitbrengen over klassieke, gezonde, gemakkelijke, snelle,... recepten. Ik koos voor boeken dat in mijn kast liggen en dit is een vrij breed gamma.  Ik kook vooral klassiek maar probeer toch regelmatig een gezonde touch in mijn menu te brengen. De genodigde Chefs waren deze week : Hemsley and Hemsley : de zusjes Jasmine en Melissa zijn 2 Britse meisjes die ons gezond, lekker en gemakkelijk leren koken.  De kookboeken van de zusjes zijn een echte aanrader, mooie foto's, duidelijke uitleg en aangename tips.  Het leuke is dat je alles makkelijk kan maken en de ingrediënten gemakkelijk terugvindt in de supermarkt. Jamie Oliver : aka "The Naked Chef" , wie zag hem nog niet op TV verschijnen.  Een leuke, eenvoudige sympathieke jonge man die ons steeds opnieuw kan doen watertanden.  Ook hij toont ons aan dat koken niet moeilijk hoe