Doorgaan naar hoofdcontent

Bullet Journal - Februari plannen

Samen Februari plannen.

Een paar maand geleden legde ik jullie reeds uit wat een bullet journal juist is.
Vandaag gaan we samen een hele maand overlopen.  Ik bereidde alvast februari voor jullie voor.

Eerst nog even melden dat ik nog steeds grote fan ben van mijn bullet journal.
De weg terug naar pen en papier brengt veel rust in mijn hoofd en ik kan mijn creativiteit de vrije loop laten gaan (weliswaar soms met de hulp van Pinterest waar ik heel veel inspiratie opdoe).

Het eerste wat je dient te doen als je een maand gaat voorbereiden is een thema kiezen.
Voor februari koos ik het Valentijn thema.

Je begint dus de maand met een maandcover volgens je thema.
Deze maand koos ik ervoor om 2 pagina's te maken.

Daarna maak je een maandoverzicht (monthly spread).  Hierin kan je kort je belangrijkste afspraken of to do's noteren.

Ikzelf kies ervoor om daarna mijn trackers te plaatsen. Maar het is heel belangrijk dat je uw bullet journal opmaakt zoals het voor jou het best aanvoelt.  Sinds het begin van mijn bullet journal is mijn opmaak ook al aangepast.  Sommige maanden probeer je zaken uit dat je eigenlijk niet gebruikt en dan doe je de maand erna iets anders.  Je moet je goed voelen bij wat je doet, dat is het belangrijkste.

Elke maand kies ik ervoor om een mood tracker te maken.  Elke dag keur ik dan een vakje in met hoe ik mij die dag gevoeld heb.  De emoties waar ik voor kies zijn : 
happy - relaxed - frustrated- stresses - sad - OK - Productive 
Ook hier kan je gerust andere emoties aan toevoegen of wijzigen.
Om de positieve zaken in de bloemetjes te zetten kies ik er ook voor om elke maand een blad te maken met Made me Happy today.  Je hoeft hier niet persé alle dagen iets in te vullen maar elke dag dat er mij iets bijzonder blij of gelukkig gemaakt heeft vul ik de datum in en schrijf ik in 1 zin op wat mij zo blij maakte die dag.  het is leuk om dit na een paar maand eens terug te lezen.  

Naast een mood tracker hou ik ook graag een habbit tracker bij.
Ook deze kan per maand aangepast worden.  Ik heb een paar van mijn goede voornemens bvb verwerkt in mijn habbit tracker, zo kan ik nakijken hoe goed ik het al dan niet volhou 😉
Vul je habbit tracker ook eerlijk in, als het is niet lukt, geen probleem je neemt de draad later wel weer op.  
Daarna verkies ik meestal om mij weekly spreads voor te bereiden.  Ik bereid graag mijn maand op voorhand voor zodat ik daarna enkel dagelijks nog hoef aan te vullen.  
Je weekly spread kan de hele maand dezelfde layout hebben of je kan per week iets anders uitproberen.

Elke maand kies ik er dan ook voor om nog een algemene pagina te maken, iets wat je jaarlijks opzet of éénmalig.  Zo had ik reeds een verjaardagskalender, bucket list, my morning routine, blog ideas en deze maand koos ik ervoor om een pagina te maken over boeken dit ik dit jaar zeker wil lezen.  Momenteel nog blanco maar vanaf februari begin ik te lezen (zie goede voornemens).  Heb dus nog 3 dagen om een goed boek uit te kiezen.  Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Algemene spread : Books to read
Zo ziet mijn maand februari eruit maar zoals ik reeds zei is het heel belangrijk om je eigen creativiteit de eigen loop te laten gaan en om je bullet op jouw manier in te richten.

Op het einde van de maand maak ik ook nog een mood board, dit is een throw back naar de voorbije maand, deze kon ik dus nog niet maken voor februari maar ziehier deze voor januari.

Hopelijk starten jullie ook met de opmaak van de nieuwe maand of heb ik jullie overtuigd om ook te starten met een bullet journal.

Stuur me zeker jullie foto's en idees door, altijd leuk om mekaars ideetjes te zien en op te pikken 😋

Tot schrijfs,

Pascale x




Reacties

Populaire posts van deze blog

Home-made Limoncello, een origineel en persoonlijk cadeautje!

In mijn vorig artikel konden jullie tips vinden over het dekken van een mooie kersttafel. Eén van de tips was een huisgemaakte tractie op tafel presenteren. Ik kies ervoor om jullie vandaag uit te leggen hoe jullie een lekkere huisgemaakte Limoncello kunnen aanbieden. Ingrediënten :  5 bio citroenen 400 gr suiker 1/2l water 1/2l alcohol 94° Stap 1 :  Was de citroenen. Schil ze daarna met een dunschiller  (probeer het wit vliesje te vermijden, dit maakt de limoncello bitter) Stap 2 :  Leg de citroenschillen samen met enkele schijfjes citroen in een pot, overgiet met de alcohol en sluit af. Laat de pot gedurende een week rusten. Stap 3 :  Na een week bereid je met het water en de suiker een siroop. Breng aan de kook, laat 5 minuten koken en laat dan afkoelen. Giet de siroop bij de ondertussen volledig geel geworden alcohol en zeef. Giet in fles(sen) en bewaar nog minstens 5 weken op een koele plaats. Daarna kan je van

Mijn 5 lievelingsseries

Na een pol op instagram hebben jullie beslist, deze maand willen jullie weten wat mijn 5 lievelingsseries zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat het moeilijker is dan verwacht om er maar 5 uit te kiezen. Zo heb ik bvb series waar ik in mijn jeugd heel vaak naar keek en zijn er de hedendaagse series. Daarom zal ik mijn top 5 in tweevoud opgeven 😊 Graag begin ik met de hedendaagse series (series na 2000):  5. Breaking Bad: Wie heeft het verhaal van Walter White niet gevolgd?  Eén van de meest bekeken series op netflix en volgens mij ook de beste serie van de laatste jaren.  Deze staat welverdiend op de 5de plaats in mij lijstje. De serie liep maar liefst 5 seizoenen met een totaal van 62 afleveringen.  Als je één van de weinigen bent die de serie nog niet gezien heeft, geloof de hype, het is echt zo goed! Walter White (Bryan Cranston) heeft het moeilijk om financieel rond te komen daarom combineert hij een job als leraar chemie met een part-time job in de carwash.  Op de da

Een week lang alle dagen een Chef aan tafel...

Koken is één van mijn passies en vorige week bracht ik alle dagen een Chef aan tafel. Er zijn tegenwoordig heel wat Chefs die boeken uitbrengen over klassieke, gezonde, gemakkelijke, snelle,... recepten. Ik koos voor boeken dat in mijn kast liggen en dit is een vrij breed gamma.  Ik kook vooral klassiek maar probeer toch regelmatig een gezonde touch in mijn menu te brengen. De genodigde Chefs waren deze week : Hemsley and Hemsley : de zusjes Jasmine en Melissa zijn 2 Britse meisjes die ons gezond, lekker en gemakkelijk leren koken.  De kookboeken van de zusjes zijn een echte aanrader, mooie foto's, duidelijke uitleg en aangename tips.  Het leuke is dat je alles makkelijk kan maken en de ingrediënten gemakkelijk terugvindt in de supermarkt. Jamie Oliver : aka "The Naked Chef" , wie zag hem nog niet op TV verschijnen.  Een leuke, eenvoudige sympathieke jonge man die ons steeds opnieuw kan doen watertanden.  Ook hij toont ons aan dat koken niet moeilijk hoe